Садржај
- 1 Основни ниво
- 1.1 MA.1.3.1. Дуж, полуправа, права и раван
- 1.2 MA.1.3.2. Троугао, четвороугао, квадрат и правоугаоник
- 1.3 MA.1.3.3. Круг и кружна линија
- 1.4 MA.1.3.4. Коцка и квадар
- 1.5 MA.1.3.5. Купа, ваљак и лопта
- 1.6 MA.1.3.6. Појам подударних фигура
- 2 Средњи ниво
- 2.1 MA.2.3.1. Суплементни и комплементни углови, упоредни и унакрсни углови
- 2.2 MA.2.3.2. Одређивање односа углова и страница у троуглу, збир углова у троуглу и четвороуглу; решавање задатака коришћењем Питагорине теореме
- 2.3 MA.2.3.3. Коришћење формула за обим и површину круга и кружног прстена
- 2.4 MA.2.3.4. Призма и пирамида
- 2.5 MA.2.3.5. Површина и запремина ваљка, купе и лопте
- 2.6 MA.2.3.6. Осносиметрочне фигуре
- 3 Напредни ниво
- 3.1 MA.3.3.1. Рачунање са угловима; претварање угаоних мера; закључивање коришћењем особина паралелних и нормалних правих укључујући углове на трансверзали
- 3.2 MA.3.3.2. Основна својства троугла, четвороугла, паралелограма и трапеза; обим и површина на основу елемената који нису непосредно дати у формулацији задатка
- 3.3 MA.3.3.3. Одређивање централног и периферијског угла, површина исечка, дужина лука
- 3.4 MA.3.3.4. Површина и запремина призме и пирамиде укључујући случајеве када неопходни елементи нису дати
- 3.5 MA.3.3.5. Површина и запремина ваљка, куполе и лопте укључујући случајеве када неопходни елементи нису дати
- 3.6 MA.3.3.6. Примена подударности исличности троуглова и повезивање са разним својствима геометријских објеката
- 4 Опште препоруке за обраду подтеме
Основни ниво
MA.1.3.1. Дуж, полуправа, права и раван
(Образовни стандард: ученик влада појмовима: дуж, полуправа, права, раван и угао (уочава њихове моделе у реалним ситуацијама и уме да их нацрта користећи прибор; разликује неке врсте углова и паралелне и нормалне праве))
MA.1.3.2. Троугао, четвороугао, квадрат и правоугаоник
(Образовни стандард: ученик влада појмовима: троугао, четвороугао, квадрат и правоугаоник (уочава њихове моделе у реалним ситуацијама и уме да их нацрта користећи прибор; ученик разликује основне врсте троуглова, зна основне елементе троугла и уме да израчуна обим и површину троугла, квадрата и правоугаоника на основу елемената који непосредно фигуришу у датом задатку; уме да израчуна непознату страницу правоуглог троугла примењујући Питагорину теорему))
MA.1.3.3. Круг и кружна линија
(Образовни стандард: ученик влада појмовима: круг, кружна линија (издваја њихове основне елементе, уочава њихове моделе у реалним ситуацијама и уме да их нацрта користећи прибор; уме да израчуна обим и површину круга датог полупречника)
MA.1.3.4. Коцка и квадар
(Образовни стандард: ученик влада појмовима: коцка и квадар (уочава њихове моделе у реалним ситуацијама, зна њихове основне елементе и рачуна њихову површину и запремину)
MA.1.3.5. Купа, ваљак и лопта
(Образовни стандард: ученик влада појмовима: купа, ваљак и лопта (уочава њихове моделе у реалним ситуацијама, зна њихове основне елементе))
MA.1.3.6. Појам подударних фигура
(Образовни стандард: ученик интуитивно схвата појам подударних фигура (кретањем до поклапања))
Средњи ниво
MA.2.3.1. Суплементни и комплементни углови, упоредни и унакрсни углови
(Образовни стандард: ученик уме да одреди суплементне и комплементне углове, упoредне и унакрсне углове; рачуна са њима ако су изражени у целим степенима)
MA.2.3.2. Одређивање односа углова и страница у троуглу, збир углова у троуглу и четвороуглу; решавање задатака коришћењем Питагорине теореме
(Образовни стандард: ученик уме да одреди однос углова и страница у троуглу, збир углова у троуглу и четвороуглу и да решава задатке користећи Питагорину теорему
MA.2.3.3. Коришћење формула за обим и површину круга и кружног прстена
(Образовни стандард: ученик уме да користи формуле за обим и површину круга и кружног прстена)
MA.2.3.4. Призма и пирамида
(Образовни стандард: ученик уме да влада појмовима: призма и пирамида; рачуна њихову површину и запремину када су неопходни елементи непосредно дати у задатку
MA.2.3.5. Површина и запремина ваљка, купе и лопте
(Образовни стандард: ученик уме да израчуна површину и запремину ваљка, купе и лопте када су неопходни елементи непосредно дати у задатку)
MA.2.3.6. Осносиметрочне фигуре
(Образовни стандард: ученик уме да уочи осносиметричне фигуре и да одреди осу симетрије; користи подударност и везује је са карактеристичним својствима фигура (нпр. паралелност и једнакост страница паралелограма))
Напредни ниво
MA.3.3.1. Рачунање са угловима; претварање угаоних мера; закључивање коришћењем особина паралелних и нормалних правих укључујући углове на трансверзали
(Образовни стандард: ученик уме да рачуна са угловима укључујући и претварање угаоних мера; закључује користећи особине паралелних и нормалних правих, укључујући углове на трансверзали)
MA.3.3.2. Основна својства троугла, четвороугла, паралелограма и трапеза; обим и површина на основу елемената који нису непосредно дати у формулацији задатка
(Образовни стандард: ученик уме да користи основна својства троугла, четвороугла, паралелограма и трапеза, рачуна њихове обиме и површине на основу елемената који нису обавезно непосредно дати у формулацији задатка; уме да их конструише
MA.3.3.3. Одређивање централног и периферијског угла, површина исечка, дужина лука
(Образовни стандард: ученик уме да одреди централни и периферијски угао, рачуна површину исечка, као и дужину лука
MA.3.3.4. Површина и запремина призме и пирамиде укључујући случајеве када неопходни елементи нису дати
(Образовни стандард: ученик уме да израчуна површину и запремину призме и пирамиде, укључујући случајеве када неопходни елементи нису непосредно дати)
MA.3.3.5. Површина и запремина ваљка, куполе и лопте укључујући случајеве када неопходни елементи нису дати
(Образовни стандард: ученик уме да израчуна површину и запремину ваљка, купе и лопте, укључујући случајеве када неопходни елементи нису непосредно дати)
MA.3.3.6. Примена подударности исличности троуглова и повезивање са разним својствима геометријских објеката
(Образовни стандард: ученик уме да примени подударност и сличност троуглова, повезујући тако разна својства геометријских објеката)
Опште препоруке за обраду подтеме