Основни нивоCJ.1.1.1. Основни појмови о тексту и писму(Образовни стандард:разуме текст (ћирилични и латинични) који чита наглас и у себи) CJ.1.1.2. Уметнички и неуметнички текст, одређивање сврхе текста(Образовни стандард: разликује уметнички и неуметнички текст; уме да одреди сврху текста: експозиција (излагање), дескрипција (описивање), нарација (приповедање), аргументација, пропаганда) CJ.1.1.3. Функционални стилови(Образовни стандарда: препознаје различите функционалне стилове на једноставним примерима) CJ.1.1.4. Основни делови текста и књиге(образовни стандарда: разликује основне делове текста и књиге (наслов, наднаслов, поднаслов, основни текст, поглавље, пасус, фуснота, садржај, предговор, поговор); препознаје цитат; служи се садржајем да би пронашао одређени део текста) CJ.1.1.5. Проналажење и издвајање основних информација из текста према задатим критеријумима(Образовни стандард: проналази и издваја основне информације из текста према датим критеријумима) CJ.1.1.6. Разликовање битног од небитног у тексту(Образовни стандард: рaзликује у тексту битно од небитног, главно од споредног) CJ.1.1.7. Повезивање информација и идеја изнетих у тексту и уочавање јасно исказаних односа(Образовни стандард: повезује информације и идеје изнете у тексту, уочава јасно исказане односе (временски след, средство – циљ, узрок – последица и сл.) и извoди закључак заснован на једноставнијем тексту) CJ.1.1.8. Нелинеарни елементи текста (легенде, табеле, дијаграми и графикони)(Образовни стандард: чита једноставне нелинеарне елементе текста: легенде, табеле, дијаграме и графиконе) Средњи нивоCJ.2.1.1. Стратегије читања текста(Образовни стандард: чита текст користећи различите стратегије читања: „летимично читање“ (ради брзог налажења одређених информација); читање „с оловком у руци“ (ради учења, ради извршавања различитих задатака, ради решавања проблема); читање ради уживања*) CJ.2.1.2. Врсте неуметничких текстова(Образовни стандард: познаје врсте неуметничких текстова (излагање, технички опис, техничко приповедање, расправа, реклама)) CJ.2.1.3. Језичка средства карактеристична за различите функционалне стилове(Образовни стандард: препознаје и издваја језичка средства карактеристична за различите функционалне стилове) CJ.2.1.4. Делови текста и књиге(Образовни стандард: разликује све делове текста и књиге, укључујући индекс, појмовник и библиографију и уме њима да се користи) CJ.2.1.5. Проналажење, издвајање и поређење информација из два краћа текста(Образовни стандард:проналази, издваја и упоређује информације из два краћа текста или више њих (према датим критеријумима)) CJ.2.1.6. Разликовање чињеница од коментара, објективност од пристрасности и пропаганде(Образовни стандард: разликује чињеницу од коментара, објективност од пристрасности и пропаганде на једноставним примерима) CJ.2.1.7. Препознавање става аутора неуметничког текста и разликовање од других делова текста(Образовни стандард: препознаје став аутора неуметничког текста и разликује га од другачијих ставова изнетих у таквом тексту) Напредни нивоCJ.3.1.1. Проналажење, издвајање и поређење информација из два дужа текста сложеније структуре или више њих према датим критеријумима(образовни стандард: проналази, издваја и упоређује информације из два дужa текстa сложеније структуре или више њих (према датим критеријумима)) CJ.3.1.2. Издвајање кључних речи и резимирање текстаОбразовни стандард: издваја кључне речи и резимира текст) CJ.3.1.3. Издвајање из текста аргумената у прилог некој тези или аргумената против ње(Образовни стандард: издваја из текста аргументе у прилог некој тези (ставу) или аргументе против ње; изводи закључке засноване на сложенијем тексту) CJ.3.1.4. Читање и тумачење сложенијих нелинеарних елемената текста: вишеструке легенде, табеле, дијаграме и графиконеОбразовни стандард: чита и тумачи сложеније нелинеарне елементе текста: вишеструке легенде, табеле, дијаграме и графиконе) Опште препоруке за обраду подтемеДа би сте били ефикасни у обради подтеме препоручује се да је организујете на следећи начин:
|